Visita al Museo de Arte Abstracto Español en Cuenca

Visita al Museo de Arte Abstracto Español en Cuenca

És un plaer visitar algunes petites ciutats com Cuenca, per molts motius diferents…
Un cop passat Valencia et trobes amb paisatges plens d’ametllers florits i vinyes visualment impactants per la bellesa del contrast, quan de sobte la visió es torna molt més sobria a mida que t’apropes a la ciutat, entre les muntanyes i el riu Júcar.

En el centre històric, el Museo de Arte Abstracto Español (realment deliciós) recull obres potents dels artistes que formaven el grup El Paso i d’altres contemporanis seus amb el mateix esperit. Perfectament escollides, no hi sobra ni falta res.

 

El programa Imprescindibles va dedicar un espai a la creació d’aquest Museu pel Fernando Zóbel fa 50 anys. El documental es titula «Colgados de un sueño», us el recomano:
http://www.rtve.es/television/20130221/colgados-sueno-fernando-zobel/609780.shtml

L’any vinent per aquestes dates hi tornaré a Cuenca per exposar la meva obra recent a la Fundación Antonio Saura, Casa Zabala, a prop del Museo. Us ho recordaré quan s’apropi el moment per veure si ens hi podem trobar.

Web del Museo:
http://www.march.es/

1 comentario

Es cierto, nadie diría que en ese lugar de la España profunda se ubique un museo de esas características. Lo visitamos con Santos Torroella en la época de BB.AA. Por cierto que , luego en Valencia estuvimos en una corrida de vaquillas. El Villamil y yo (que me disculpe alguna discrepancia que tuvimos respecto a aspectos del ámbito creativo, si lee esto desde otro espacio-tiempo), nos lanzamos al ruedo a dar unos capotazos!! Será un placer poder acudir a esa exposición.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *